Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/30677
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bojorque Iñegues, Gina Catalina | - |
dc.contributor.author | Torbeyns, Joke | - |
dc.contributor.author | Van Hoof, Jo | - |
dc.contributor.author | Van nijlen, Daniel | - |
dc.contributor.author | Verschaffel, Lieven | - |
dc.date.accessioned | 2018-07-10T16:39:43Z | - |
dc.date.available | 2018-07-10T16:39:43Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 0885-2006 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2017.12.009 | - |
dc.description | Investigamos la efectividad del programa Building Blocks para mejorar las habilidades numéricas tempranas de los niños de kindergarten ecuatorianos y el enfoque espontáneo en la numerosidad (SFON), después de controlar la memoria de trabajo, la inteligencia, la edad y el SES. Siguiendo un diseño de pretest-intervención-posttest, 18 clases que comprenden 355 niños de diferentes orígenes de SES fueron asignadas aleatoriamente a una condición experimental (programa BB) o de control (programa matemático regular). Los resultados mostraron que los niños del grupo experimental progresaron más en sus competencias numéricas tempranas que los del grupo de control. Además, el programa BB se asoció con una educación matemática de mayor calidad. Discutimos las implicaciones teóricas y educativas para la aritmética temprana desarrollo en general, y para la situación ecuatoriana en particular. | - |
dc.description.abstract | We investigated the effectiveness of the Building Blocks program for enhancing Ecuadorian kindergart-ners’ early numerical abilities and spontaneous focusing on numerosity (SFON), after controlling forworking memory, intelligence, age, and SES. Following a pretest-intervention-posttest design, 18 classescomprising 355 children from varied SES backgrounds were randomly assigned to either an experimental(BB program) or a control (regular mathematics program) condition. Results showed that the childrenfrom the experimental group made more progress in their early numerical competencies than thosefrom the control group. Furthermore, the BB program was associated with higher quality mathematicseducation. We discuss the theoretical and educational implications for early numeracy development ingeneral, and for the Ecuadorian situation in particular. | - |
dc.language.iso | es_ES | - |
dc.source | Early Childhood Research Quarterly | - |
dc.subject | Building Blocks Progra | - |
dc.subject | Early Numerical Abilities | - |
dc.subject | Sfon | - |
dc.subject | Intervention | - |
dc.subject | Kindergarten | - |
dc.title | Effectiveness of the Building Blocks program for enhancing Ecuadorian kindergartners’ numerical competencies | - |
dc.type | ARTÍCULO | - |
dc.ucuenca.idautor | 0102603743 | - |
dc.ucuenca.idautor | 6602295023 | - |
dc.ucuenca.idautor | 55779361800 | - |
dc.ucuenca.idautor | 23974009400 | - |
dc.ucuenca.idautor | 6701742239 | - |
dc.identifier.doi | 10.1016/j.ecresq.2017.12.009 | - |
dc.ucuenca.embargoend | 2050-01-01 | - |
dc.ucuenca.version | Versión publicada | - |
dc.ucuenca.embargointerno | 2050-01-01 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio | 01 - Educación | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Bojorque, G., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Torbeyns, J., KU Leuven, Leuven, Belgica | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Van Hoof, J., KU Leuven, Leuven, Belgica | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Van nijlen, D., KU Leuven, Leuven, Belgica | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Verschaffel, L., KU Leuven, Leuven, Belgica | - |
dc.ucuenca.correspondencia | Bojorque Iñegues, Gina Catalina, gina.bojorque@ucuenca.edu.ec | - |
dc.ucuenca.volumen | volumen 44 (3rd Quarter) | - |
dc.ucuenca.indicebibliografico | SCOPUS | - |
dc.ucuenca.factorimpacto | 1.952 | - |
dc.ucuenca.cuartil | Q1 | - |
dc.ucuenca.numerocitaciones | 0 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio | 5. Ciencias Sociales | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico | 5.3 Ciencias de la Educación | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico | 011 - Eduación | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado | 0111 - Ciencias de la Educación | - |
dc.ucuenca.urifuente | https://www.sciencedirect.com/journal/early-childhood-research-quarterly | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
prePostPrint.pdf | prePostPrint | 440.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
documento.pdf Until 2050-01-01 | document | 440.31 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|