Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28963
Título : Early number and arithmetic performance of Ecuadorian 4-5-year-olds
Autor: Bojorque Iñegues, Gina Catalina
Torbeyns, Joke
Moscoso Reyes, Jheni Faviola
Van Nijlen, Daniel
Verschaffel, Lieven
Correspondencia: Bojorque Iñegues, Gina Catalina, gina.bojorque@ucuenca.edu.ec
Palabras clave : Number and arithmetic
Preschoolers
Kindergartners
Test construction
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 1. Ciencias Naturales y Exactas
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 1.1.2 Matemáticas Aplicadas
Área de conocimiento FRASCATI específico: 1.1 Matemáticas
Área de conocimiento UNESCO amplio: 05 - Ciencias Físicas, Ciencias Naturales, Matemáticas y Estadísticas
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0541 - Matemáticas
Área de conocimiento UNESCO específico: 054 - Matemáticas y Estadística
Fecha de publicación : 2015
Fecha de fin de embargo: 27-dic-2050
Volumen: Volumen 41, número 5
Fuente: Educational Studies
metadata.dc.identifier.doi: 10.1080/03055698.2015.1090302
Tipo: ARTÍCULO
Abstract: 
This study aimed at (a) constructing a reliable and valid test to assess Ecuadorian 4–5-year olds’ number and arithmetic skills; (b) providing empirical data on Ecuadorian 4–5-year olds’ number and arithmetic skills; and (c) confronting these children’s actual performances with the performances expected by national experts in this domain. We administered the Test of Early Number and Arithmetic (TENA), developed on the basis of the Ecuadorian mathematics standards to 86 Preschoolers and 127 Kindergartners and asked 10 experts to evaluate TENA’s validity and predict children’s performances on it. Results supported the overall reliability and validity of the TENA. Furthermore, we observed differences in number and arithmetic competencies between and within Preschoolers and Kindergartners, but not between boys and girls. Finally, experts overestimated children’s performances on the test. The scientific and practical implications of these results are discussed.
URI : https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84947033884&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Early+number+and+arithmetic+performance+of+Ecuadorian&sid=a621241e12031731a92cbfcd20a8084f&sot=b&sdt=b&sl=68&s=TITLE-ABS-KEY%28Early+number+and+arithmetic+performance+of+Ecuadorian%29&relpos=0&citeCnt=6&searchTerm=
URI Fuente: https://www.tandfonline.com/journals/ceds20
ISSN : 1465-3400
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf
  Until 2050-12-27
528.04 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir     Solicitar una copia


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00