Title: | Escuelas radiofónicas del Ecuador, el caso del cantón Cañar |
Authors: | Lazo Lata, Freddy Fernando Lema Guamán, Raúl Fernando |
metadata.dc.contributor.advisor: | Novillo Verdugo, Miguel Angel |
Keywords: | Escuelas Radiofonicas Pensamiento Liberador Alfabetizacion Provincia Del Cañar Historia Y Geografia |
Issue Date: | 2017 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 123 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | THG;488 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The present study deals with the Historical-Documentary contextualization and the analysis of the function of "The Radio Schools of Ecuador: El Caso del Cantón Cañar", whose headquarters were located in the city of Riobamba, directly controlled the different radio schools of the communities at the national level.
In order to carry out this study, the method of gathering and analyzing information from books, reports, magazines and web pages was used, which served as a basis for the realization of conceptual and methodological references; In addition, field visits were made to the cities of Riobamba and Cañar, where books, photographs, interviews and recordings were recorded.
The ERPE based their ideology on different currents of liberating thought, which influenced Latin America, proposing to question the reality in order to improve the situation in which the marginalized groups were, all that is through the use of pedagogical elements which start from the reality of the literate. |
Description: | El presente estudio trata de la contextualización Histórico-Documental y el análisis de la función de “Las Escuelas Radiofónicas Del Ecuador: El Caso del Cantón Cañar”, cuya sede estaba ubicada en la ciudad de Riobamba, puesto que desde allí se gestionaba, coordinaba y controlaba directamente a las diferentes escuelas radiofónicas de las comunidades a nivel nacional.
Para la realización de este estudio se utilizó el método de recopilación y análisis de información de libros, informes, revistas y páginas web, los mismos que sirvieron como base para la realización de las referencias conceptuales y metodológicas; además se realizaron visitas de campo a las ciudades de Riobamba y Cañar, en cual se registraron libros, fotografías, entrevistas y grabaciones.
Las ERPE basaron su ideología en diferentes corrientes de pensamiento liberador, los cuales influyeron en Latino América, proponiendo cuestionar la realidad con el fin de conseguir mejorar la situación en la que se encontraban los grupos marginados, todo esto mediante la utilización de elementos pedagógicos que parten desde la realidad de los alfabetizados. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Historia y Geografía |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28759 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.