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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27336
Title: Análisis de transporte de carga de lecho para partículas gruesas
Authors: Astudillo Matute, Washington Santiago
Padilla Guarnizo, Carlos Ramiro
metadata.dc.contributor.advisor: Carrillo Serrano, Verónica Margarita
Keywords: Transporte De Carga De Lecho
Lecho Movil
Ecuaciones De Transporte De Fondo
Regresion Lineal
Issue Date: 2017
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 70 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TI;1075
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The development of an equation that allows the accurate determination of bed load transport rates for rivers with rugged topography and presence of coarse sediment in its bed is necessary for the better development of design parameters. Current equations provided and developed in multiple literature sources overestimate the range of bed load transport when equations are applied to specific conditions that differ from those used in the originals studies, such as laboratory channels, low slopes, limited flow ranges, etc. This all generates unreliable results. For this reason, this current study is aimed towards determining transport capacity of shallow flows in high slope channels and different particle sizes through the development of an equation for the processes related to the bottom transport of mountain rivers. Laboratory simulations and a regression analysis of the data were conducted. Additionally, a comparative study of the results obtained in the laboratory with the potential theoretical rates that projected several bed load transport equations available in the literature were carried out. The study established that the developed equation, determined experimentally, keeps a high similarity to the values reported by the empirical equations of Yalin (1963) and Parker (1979) with a similarity of 97% and 92% respectively. Although the relationship determined by the development of this new equation represents an improved alternative for determining bed load transport rates in mountain beds with the presence of coarse sediment, further studies using of more real conditions is still necessary. However, the empirical model of the present study can constitute a solid starting point to improve the accuracy in estimation of transport rates.
Description: 
El desarrollo de una ecuación que permita la precisa determinación de las tasas de transporte de carga de lecho para ríos de topografía accidentada y con presencia de sedimento grueso en su lecho, es requerido para el mejor establecimiento de parámetros de diseño. En sí gran parte de las ecuaciones dispuestas en la literatura sobrestiman el rango del transporte de carga de lecho cuando son aplicadas a condiciones específicas que difieren de aquellas para las cuales han sido obtenidas, como canales de laboratorio, pendientes bajas, rangos limitados de caudal, etc., generando resultados no confiables. Por este motivo se pretende la determinación de la capacidad de transporte de flujos poco profundos en canales de pendientes elevadas y diversos tamaños de partículas; a través de la obtención de una ecuación para los procesos relacionados con el transporte de fondo para ríos de montaña, realizando simulaciones en laboratorio con un análisis de regresión de los datos obtenidos. Adicionalmente, se realizó un estudio comparativo de los resultados obtenidos en laboratorio con las tasas teóricas potenciales que proyectan varias ecuaciones. El estudio establece que la ecuación obtenida, determinada experimentalmente, mantiene una alta similitud con los valores reportados por las ecuaciones de Yalin (1963) y Parker (1979), con una semejanza del 97% y 92% respectivamente. A pesar de que la relación determinada representa una alternativa mejorada para la determinación de las tasas de transporte de carga de lecho en cauces de montaña con la presencia de sedimento grueso, la consideración de condiciones más reales es aun necesaria, sin embargo el modelo empírico resultado de la presente investigación puede constituirse como un sólido punto de partida para mejorar la precisión en estimación de tasas de transporte.
metadata.dc.description.degree: 
Ingeniero Civil
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27336
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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