Title: | Developing the speaking skill by using Buzz Groups activities in third semester students of the english major at the university of Cuenca |
Authors: | Calle Riera, Mirian Elizabeth Avilés Tenesaca, Víctor Alfredo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Calle Calle, Ana María |
Keywords: | Enseñanza Del Ingles Destreza Oral Aprendizaje Motivacion |
Issue Date: | 2017 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 95 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLE;246 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This work deals with the need that every English teacher faces at the moment of developing the speaking skill with their students. We applied a method called Buzz Groups to improve this important skill. Some students tend to feel ashamed to speak in front of the whole class, but they feel comfortable speaking in groups of partners.
To accomplish this investigation, we based it on a study applied in Nong Bone Public High School in Laos. In order to start our investigation, first we asked the Director of the English Major Career of the University of Cuenca for permission to apply Buzz Groups with third semester students.
After getting the permission a survey was conducted in order to know students’ preferences regarding topics in the English class. The selected topics from the survey were: music, movies, tourist places, technology, and food.
We elaborated lesson plans based on the topics mentioned above and we applied them to the students from the morning and afternoon group using Buzz Groups, with the consent of professors who were in charge of the speaking subject. Moreover, the activities were designed to facilitate the work in groups allowing students to express themselves without limitations that they could have in front of the entire class.
Additionally, we analyzed the benefits of the topics chosen for the students through percentage charts in the results section, due to a survey that we applied at the end of every activity. Finally, we pointed out the benefits of using this method. |
Description: | Este trabajo aborda la necesidad de cada profesor de inglés que tiene que confrontar al momento de desarrollar la habilidad del habla con sus estudiantes. Aplicamos un método llamado Buzz Groups para mejorar esta habilidad. Algunos estudiantes tienden a sentirse avergonzados de hablar en frente de la clase, pero se sienten cómodos hablando en grupos.
Esta investigación es basado en un estudio aplicado en el colegio llamado Nong Bone en Laos. Al iniciar primero pedimos autorización al director de la Escuela de Lengua Inglesa de la Universidad de Cuenca para aplicar el método con los estudiantes del tercer ciclo.
Después de la autorización, se llevó a cabo una encuesta con el fin de conocer las preferencias de los estudiantes en relación a los temas de la clase de inglés. Los temas seleccionados fueron: música, películas, lugares turísticos, tecnología y comida.
Elaboramos las planificaciones de clases basados en los temas mencionados y aplicamos a los estudiantes del grupo de la mañana y tarde usando el método Buzz Groups, previo al consentimiento de los profesores quienes estuvieron a cargo de la materia de conversación. Las actividades fueron diseñadas para facilitar el trabajo en grupos permitiéndoles a los estudiantes expresarse por si mismos sin limitaciones que podrían tener en la clase.
Adicionalmente, analizamos los beneficios de los temas escogidos por los estudiantes a través de cuadros de porcentaje señalados en la sección de resultados, debido a una encuesta que aplicamos al final de cada actividad. Finalmente señalamos los beneficios de usar este método. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27242 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.