Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27099
Title: Introducing english as an international language To intermediate students by task-based audio materials In Febres Cordero high school
Authors: Niola Sanmartín, Rosa Elena
metadata.dc.contributor.advisor: Carr, Anne
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Lingüistica Aplicada
Dialecto
Task-Based
Pedagogia
Comunicacion
Tesis De Maestria En Lengua Inglesa Y Lingüistica Aplicada
Issue Date: 2017
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 108 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1147
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
English has become a global language considered for international communication. Introducing English as an International Language to intermediate students aims to raise awareness on English learners about English having variations in different contexts. This study was carried out with third year Bachillerato students in Febres Cordero High School. Initially, the researcher collected audio material from interviews with foreigners staying in Ecuador who were native speakers of English. This data was then presented as material for the intervention after a pre-test to determine the students’ knowledge about variation of English vocabulary in different native-English speaking countries; a post-test was administered to determine the outcome of the intervention. After the treatment, students responded with an increase in their knowledge of vocabulary variation. Moreover, a follow-up survey provided qualitative data about students’ positive attitude and level of satisfaction toward the intervention. Chapter I documents the theoretical justification on which this study is based. Chapter II describes the methodology and process used for the intervention. Chapter III analyzes the data gathered from the pre-test before and post-test after the intervention. Additionally, data from the follow-up survey is presented. Finally, chapter IV summarizes the process with the conclusions and recommendations.
Description: 
El Inglés se ha convertido en un idioma global considerado para la comunicación internacional. La presentación del Inglés como un Idioma Internacional a estudiantes de nivel intermedio pretende elevar el conocimiento consciente en los estudiantes de esta legua de que el Inglés tiene variaciones en diferentes contextos. El presente estudio se llevó a cabo con los estudiantes del Tercer Año de Bachillerato del Colegio Febres Cordero. En una etapa inicial, el investigador recopiló material de audio de entrevistas con extranjeros que están en Ecuador, siendo éstos hablantes nativos de Inglés. Esta información fue presentada como material para la intervención después de que el pre-test haya determinado el desenlace de la intervención. Después del proceso de aplicación del estudio, los estudiantes respondieron con un incremento en su conocimiento sobre las variaciones de vocabulario. Además la encuesta de seguimiento proveyó información cualitativa tanto sobre las actitudes positivas del estudiante como el nivel de satisfacción frente al estudio. En el capítulo I consta el marco teórico en el que éste estudio está basado. En el capítulo II se describe la metodología y el proceso usado en la intervención. El capítulo III analiza la información recopilada del pre-test antes y el post-test después de la intervención. Adicionalmente, se presenta la información reunida de la encuesta de seguimiento. Finalmente, el capítulo IV incluye las conclusiones y recomendaciones.
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lengua Inglesa y Lingüística Aplicada
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27099
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis.pdftexto completo1.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00