Title: | The enhancement of “La Inmaculada” senior high school students’ writing skill through the use of learning activities directed by task-based language teaching (TBLT) |
Authors: | Colcha Caldas, Verónica Alexandra Espinoza Torres, Cindy Elizabeth |
metadata.dc.contributor.advisor: | Jara Villacreces, Jean Paul |
Keywords: | Educacion Escritura Metodos De Enseñanza Aprendizaje Enseñanza Del Ingles |
Issue Date: | 2017 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 121 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;456 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The Unidad Educativa Fiscal Mixta Central la Inmaculada was created on August 25th of 2008, with the purpose of offering an education of excellence to the citizens of Cuenca. The current investigation intends to demonstrate that through an interactive method of study, the educational community could be part of an innovative teaching and learning process in the field of English. The teaching method is “Task-Based Language Teaching” which acronym is “TBLT”, it involves a teaching method where the student is at the core of the learning process and the teacher is a moderator of the process. For the control group, observations were done in the initial phase and then the application of the method. As for the treatment group, the researchers prepared regular lesson plans. In order to develop the mentioned lesson plans, it was considered that the content and the activities match with the students’ reality for both groups. After the treatment, the researchers proceeded to analyze the obtained data and to present them through tables and graphs. The use of the language according to the students’ real situations reflects the main achievement of working with the applied method. Thanks to the study conducted, the authors of this paper have seen the positive impact it brings to involve a group of students with a new learning method where they construct their knowledge with the teacher’s guidance. |
Description: | La Unidad Educativa Fiscal Mixta Central la Inmaculada fue creada el 25 de Agosto de 2008, con el fin de brindar una educación de excelencia a la ciudadanía cuencana. La presente investigación intenta demostrar que a través de un método interactivo de estudio la comunidad educativa pueda ser parte de un proceso innovador de enseñanza-aprendizaje en el área de Inglés. El método de enseñanza es el “Lenguaje Basado en Tareas”, cuyo acrónimo en Inglés es “TBLT”, este involucra un estilo de enseñanza donde el estudiante está en el centro del aprendizaje y el maestro un moderador del proceso. En la fase inicial (observación), antes de la aplicación del método, se elaboró planes de clase para el grupo intervenido. Para desarrollar dichos planes, se tomó en consideración que el contenido y las actividades respondan a la realidad de los estudiantes. Después de la intervención, los investigadores procedieron a analizar los datos obtenidos y presentarlos mediante tablas y gráficos. El uso del lenguaje de acuerdo a situaciones reales de los estudiantes refleja el mayor logro de trabajar con el método aplicado. Gracias al estudio realizado, las autoras de este trabajo constatan el favorable impacto que trae consigo el involucrar a un grupo de estudiantes en un método de aprendizaje donde ellos construyen su conocimiento con ayuda del maestro. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26502 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.