Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26403
Title: La capacitación en liderazgo y su impacto en el estilo de liderazgo transformacional en líderes de la provincia del Azuay
Authors: Ochoa Bernal, Gustavo Andrés
metadata.dc.contributor.advisor: Sucozhañay Calle, Dolores Catalina
Keywords: Liderazgo
Lider
Sociologia
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 113 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TSOC;107
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Nowadays, the need to reflect and study about the processes of leadership in organizations, is due to the importance of innovation, efficiency and the improvement of the quality of relational processes for the survival and impact of the organization. Accordingly, this study seeks to analyze the impact of a leadership training program for leaders at the territorial level of Azuay. For this, the MLQ (Multifactorial Leadership Questionnaire) test was applied at the beginning and end of the training program, as well as interviews with the participants and the facilitators at the end of the training. The results showed a statistically significant increase in the skills and knowledge of participants in transformational leadership at the end of the training program. The research recommends these training programs in organizations and companies to continue, as they prove to be effective in increasing transformational leadership in a population involved with management and development processes.
Description: 
Hoy en día, la necesidad de reflexionar y estudiar los procesos de liderazgo en las organizaciones, se debe a la importancia que adquiere la innovación, eficacia y el mejoramiento de la calidad de los procesos relacionales para la sobrevivencia e impacto de la organización. En este sentido, este estudio buscó analizar el impacto de un proceso de capacitación en liderazgo a líderes de base en la provincia del Azuay. Para esto se aplicó el test MLQ (Multifactorial LeadershipQuestionnaire) al inicio y final del proceso de capacitación, así como entrevistas a los participantes y a las facilitadoras al final de dicha capacitación. Los resultados de la investigación demuestran un incremento estadísticamente significativo de las destrezas y conocimientos de los participantes en liderazgo transformacional tras el proceso de capacitación. La investigación recomienda continuar estos procesos de capacitación en organizaciones y empresas, debido a que demuestran ser efectivas en el incremento de liderazgo transformacional en una población involucrada con procesos de gestión y desarrollo.
metadata.dc.description.degree: 
Sociólogo
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26403
Appears in Collections:Tesis de pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación pdf.pdftexto completo1.28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00