Title: | El bullying y el rendimiento escolar de los estudiantes |
Authors: | Carabajo Maza, Clara Beatriz Orellana Lema, Susana Elizabeth |
metadata.dc.contributor.advisor: | Rosano Ochoa, Luis Santiago |
Keywords: | Educacion General Basica Bullying Rendimiento Escolar Estrategias Educativas Ambiente Escolar |
Issue Date: | 2016 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 57 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TEB;147 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The monograph is made available is titled: "Bullying and school performance of students" and aims to inquire, about the influence bullying on academic performance and identify some intervention strategies be applied in the classroom to counter this.
This study is the qualitative research approach descriptive, since it possesses the characteristics described bullying, its definition, historical development, classification, causes and consequences; plus some suggestions to be developed with students in the classroom, to try to prevent or eradicate this situation arise.
To fulfill this work was used to review various documentary sources as books, journals, statistical and bibliographic reports by various national and international organizations, internet portals, repositories of universities, among others; and then proceeded to systematize the information selected for the preparation of this document. |
Description: | La monografía que se pone a disposición lleva como título: “El bullying y el rendimiento escolar de los estudiantes” y tiene como objetivo, el indagar acerca de la influencia que tiene el acoso escolar en el rendimiento académico y determinar algunas estrategias de intervención a ser aplicadas en el aula para contrarrestar esta situación.
El presente estudio corresponde al enfoque de investigación cualitativo de tipo descriptivo, puesto que describe las características que posee el bullying, su definición, desarrollo histórico, clasificación, causas y consecuencias; además se plantean algunas sugerencias a ser desarrolladas con los estudiantes en el aula, para tratar de prevenir o erradicar esta situación.
Para el cumplimiento de este trabajo se recurrió a la revisión de diferentes fuentes documentales como: libros, revistas científicas, informes estadísticos y bibliográficos realizados por diferentes organizaciones nacionales e internacionales, portales de internet, repositorios de universidades, entre otros; y luego se procedió a sistematizar la información seleccionada para la elaboración del presente documento. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Educación General Básica |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/24564 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.